сряда, 28 септември 2011 г.

"ART Quiz" - бр. 3 - Искрен Тончев

Той е млад, талантлив и амбициозен. Той е ученик последна година в Английската езикова гимназия "Гео Милев" в град Бургас. Занимава се с музика, откакто се помни. Пее, свири на пиано, саксофон. Участвал е в благотворителни концерти, модни мероприятия, откриване на събития, клубни изяви и т.н. В последните години се занимава активно с бийтбокс. Тази година спечели състезанието на "Нескафе 3 в 1" - бийтбокс битка. Догодина ще представи страната ни на световно първенство в Германия. В свободното си време тренира смесени бойни изкуства. Той е бийтбоксъра номер едно за 2011г. - Искрен Тончев.

1. Как се чувстваш като най-добрият бийтбоксър в БГ за 2011г.?
Искрен: Много съм щастлив, защото съм се трудил много, за да стигна до тук. За мен това е сбъдната мечта. :):)

2. Ти не се явяваш за първа година на този конкурс. Какво беше по-различно този път?
Искрен: Интересното е, че миналите 2 години бях подготвил предварително всеки един бийт, а тази си казах, че ще импровизирам на сцената. Мисля, че този път бях по-уверен в себе си и това ми донесе победата.

3. Много хора ако не спечелят веднъж се отказват. Какво те мотивира да пробваш отново?
Искрен: Ако човек е решил да постигне нещо, трябва да се бори докрай. Мога да насърча хората да не се отказват поради неуспехи, а да продължават да се развиват!
4. Как се запали по бийтбокса?
Искрен: Случайно попаднах на клип и не можах да повярвам, че е възможно това да се направи само с уста. Започнах да се опитвам, без сериозни намерения, но с времето се запалих повече. Изгледах всички клипове в интернет, слушах най-добрите бийтбоксъри, след което започнах да създавам свой собствен стил.

5. Учил ли си се от някого? От кого и кой е най-добрия според теб в световен и национален мащаб?
Искрен: Учил съм се и продължавам да се уча, винаги има нещо, което може да се развие още. Според мен не може да се каже кой е най-добрият, всеки има различен стил и умения в бийтбокса си. Едни са добри в кавърите, други имат страхотна техника и бързина, трети правят интересни звуци.
6. Трябва ли човек да има музикален слух и възможности, за да е бийтбоксър или всичко става с практика?
Искрен: Според мен може да стане и с много практика, но само донякъде. Добрият бийтбоксър трябва да е и музикален и ритмичен, иначе се губи силата на бийт-а.

7. Освен бийтбокс битките, ти смесваш и песни от различни музикални жанрове. По какъв критерий го правиш или на случаен принцип избираш отделни парчета?
Искрен: Не всяка песен е подходяща за бийтбокс, затова трябва парчетата да се подбират специално. Хубаво е да се смесват различни музикални жанрове за по-разнообразно звучене.

8. Възрастните не знаят какво представлява бийтбокса и не могат да го възприемат като изкуство, как реагираш ако такива хора ти кажат, че всъщност не правиш нищо необичайно?
Искрен: Последните години бийтбокса придоби по-голяма популярност и вече не се приема толкова странно от хората. Изпълнителят винаги трябва да се съобразява и с аудиторията, пред която участва, все пак хората имат различен вкус. Ако репертоарът е подготвен добре, може да грабне вниманието и на възрастните, защото според мен бийтбокс-а е едно интересно изкуство. За моя радост досега не ми се е случвало да ми кажат, че не правя нищо особено. (смее се)
9. Искаш ли занапред да се занимаваш с това? Мечтаеш ли за световни сцени и фестивали?
Искрен: Разбира се! Живот и здраве ще продължавам и занапред да се занимавам усилено с бийтбокс. Март месец догодина ще представям България на световното първенство в Берлин. Стискайте палци!

10. Каква е твоята формула за успех?
Искрен: Силна воля, усърден труд и повторение.

Тук можете да гледате видеото от полуфинала на NESCAFE с участието на Искрен: http://www.youtube.com/.

За повече информация на феновете:
http://www.facebook.com/.



Снимки - личен архив - Искрен Тончев

Няма коментари: