вторник, 7 декември 2010 г.

"Music quiz" - бр. 3 - DJ Le Jorge

Le Jorge е основен двигател на ъндърграунд сцената в Бургас през последните десет години. Славата му на талантлив DJ, аналогов ентусиаст и колекционер на плочи му печели адмирации сред широк кръг от музикални почитатели - от заклети хаус и техно фенове до ревностни джаз пуритани. Le Jorge е човекът, който стои зад името Loving Deep - организацията, отговорна за участията на легенди като Fred Everything, Jake Childs, Asad Rizvi, Jay Tripwire и други.  Той е млад, музикален, обичащ дийп хаус и фънки звученето. Работи заедно с DJ Ilko (Tri O Five) и съвместно реализират доста успешни партита в столицата и провинцията. Той е  DJ Le Jorge.
1. Опиши се с три думи/предмета по твой избор?
    Le Jorge: Хм...По принцип избягвам да определям сам себе си, но нека пробваме с предмети. Ще назова три, които са ми крайно необходими: автомобил, който условно ще символизира мобилност; любимият ми MacBook - рационалност и ефикасност и трето - саунд системата ми Funktion One, която дано не звучи нескромно, но опредям като еманация на добрия вкус.

2. Какво те накара да започнеш, да се занимаваш с музика?
    Le Jorge: Винаги съм се занимавал с музика от колекционерска гледна точка. Случаят е напълно стандартен. Когато бях малък баща ми имаше колекция от плочи, касетки и магнетофонни ролки с рок, както и много хубав дек. Майка ми слушаше диско и тъй като и двамата ми родители бяха много млади от дете свикнах да ходя по дискотеки. Майка ми е учителка, а тогава (средата на 80-те) имаше училищни бригади, където ходех с нея и съответно бях заобиколен от младежи с всевъзможни музикални вкусове - пънк, диско, рок, хип-хоп и дори ранно електро, тъй като тогава брейк-денса навлизаше на мода. Бях запленен от цалото това разнообразие и молех “батковците и каките” да ми правят презаписи, които много често аз компилирах, тъй като не харесвах всички песни от даден албум, а и не разполагах с много касетки. В началото на 90-те се сдобих със CD плеър и тогава започна още по- задълбоченото ми търсене на музика, тъй като в Unison-a (магазин за музика през 90-те) нямаше особено голямо разнообразие. Всичко това прерастна в още по - голяма страст с преоткриването на винила в края на 90-те и първите ми крачки в DJ-ството. И така до днес.

3. Кой е любимият ти стил музика, който предимно пускаш на партита? Защо?
    Le Jorge: Зависи от ситуацията, но определено свиря музика с душа и смисъл...От диско, през дийп хаус до техно. Преоткривам страхотни записи от 70-те, които и днес могат да те подлудят на дансинга. За много хора аз съм дийп-хаус DJ, но това не е точно така. Понякога свиря 8-9 часа. Не е ли отегчително да слушаш едно и също цяла нощ? Дори и DJ-те, които харесвам са толкова разнообразни...Не понасям еднообразни и скучни DJ-и, които започват сета си в полунощ и до 5 сутринта не са помръднали от изходната си музикална точка. Старая да не съм един от тях. В момента наблюдавам едно положителено развитие в клубната музика...цялото това разнообразие и напредъка на технологиите ми дават възможност да екпериментирам с различни стилове, които до скоро бяха почти невъзможни за миксиране от чисто техническа гледна точка. Не обичам ограниченията.

4. Какво или кой те вдъхновява?
    Le Jorge: Вдъхновяват ме хората, които вярват в това, което правят. Вдъхновяват ме хората, които си вършат работата добре, независимо дали са банкери, музиакнти или художници. Талантът сам по себе си е нищо без правилните изразни средства. Често пъти се вдъхновявам сам от себе си...ако направя нещо хубаво, нещо добро. Вдъхновяват ме добрите, усмихнати хора. Вдъхновяват ме и разочарованията. Обичам да комуникирам с хора, от които имам какво да науча. Търся хубавото, защото в противен случай съм обречен да се подчиня на тази демотивираща проказа, която ни запобикаля...

5. Всеки ли може да миксира, според теб? Какво е необходимо, за бъдеш добър DJ?
    Le Jorge: Не, разбира се. DJ-ството има много страни и лица. DJ е смесица от различни елементи - техническите умения придават завършек на музикалния вкус, за да достигне до аудиторията, но както във всяко изкуство, добрият DJ е длъжен да притежава онази харизма, която кара хората да се влюбят в него. От друга страна, в наши дни “добър DJ” е доста...хм, как да кажа...понятие с неясна обосновка. Ако сме честни и се загледаме в класациите за DJ-и ще станем свидетели на големи недоразумения, но това е в рамките на нормалното, тъй като това е един голям пазар, а както при всеки пазар не винаги най-използваният продукт е най-добрият, а този с най-добър маркетинг, което пък от своя страна също е част от целия този бизнес, така че е сложно. Да не забравяме и нещо друго - хората са различни и харесват различни неща. Така, че добър DJ за едни не е задължително добър за други.
6. Защо избра да останеш в България и да твориш тук?
    Le Jorge: Аз всъщност харесвам България. Разбира се има ужасни куриози, типични само за тези географски ширини, но отново зависи от гледната точка. Погрешно сме научени от малки, че ние имаме най- хубавата природа, че сме най- красивите, най - умните и изобщо всичко най-най, но за съжаление се оказа, че не е така. Това огорчение според мен нанесе много емоционални щети на хората, защото навярно подсъзнателно сме го знаели, но сме нямали преки доказателства. Родолюбието е ценно качество, но трябва да бъде умерено и смирено. Тук съм, защото това, което правя има значение за мен и за хората около мен. Дори да звучи романтично, всъщност аз наистина вярвам, че мога да променя, ако не света, то поне света около себе си.

7. За повече информация на феновете, остави акаунт в соц. мрежи /myspace, twitter, facebook/ или дай линк към някой твой сет :) 


  www.lovingdeep.com



Снимки - личен архив - Le Jorge

Няма коментари: