четвъртък, 23 декември 2010 г.

"Music quiz" - бр. 7 - Николай Данев от "High Time"

Той се занимава с музика още от петгодишна възраст. Той е свирил с групите „Портокал” и „Карамел”. Той е един от основателите на „Аhead”. В момента заедно с Антони Рикев (Wahtony) и Радослав Славчев са част от джаз триото „High Time”. Той е барабаниста Николай Данев – Brown Sugar.

1. От малък си започнал да ходиш на уроци по пиано. Как се роди това желание в теб да се занимаваш с музика?
Brown Sugar: Моите родители са музиканти и аз явно сам се родил с това желание. Бях на 3 години, когато баща ми ми купи първия дръм сет. На 5 години започнах уроци по пиано, после 6 год. народни танци, но така или иначе барабаните винаги са били на първо място.

2. Кои марки барабани, палки предпочиташ? Защо точно тях?
Brown Sugar: В момента свиря с барабани TAMA и DW, преди това с YAMAHA, най вероятно защото барабанистите, на които съм подражавал и от които съм се учил са свирили с такива. През 1988 с първата ми група свирихме тръш метал и Dave Lombardo (Slayer) и Lars Ulrich (Metallica) бяха мои идоли. И двамата са артисти на ТAMA. По-късно, когато открих джаза и чух Dave Weckl - YAMAHA станаха любимите ми барабани. Колкото до палките - предпочитам VIC FIRTH.
3. Защо избра да останеш и да твориш в България?
Brown Sugar: В България има невероятни музиканти и аз имам щастието да работя, с някои от най-добрите. Вярвам, че ако човек е достатъчно последователен, търпелив и трудолюбив, може да реализира и най смелите си мечти, без значение - къде живее.

4. Трудно ли се прави качествен музикален продукт у нас?
Brown Sugar: Трудно е, но не е невъзможно.

5. Как би довършил изречението: „Джаз-а е музика за.....” ?
Brown Sugar: Според мен, джаза е музика за душата. :)


6. Песимист, реалист или оптимист си относно развитието на българското музикално творчество?
Brown Sugar: Опредлено - оптимист!

7. Какво те насърчава и ти дава сили да продължиш напред?
Brown Sugar: Любовта към музиката и подкрепата на най-близките ми хора. Това е много важно, когато се занимаваш с изкуство.

8. Младите хора слушат ли достатъчно българска музика, според теб? Какво трябва да се направи, за да се промени това?
Brown Sugar: Младите хора в България ще слушат достатъчно българска музика, когато телевизиите и радиостанциите - започнат да пускат достатъчно Българска музика. Според мен е въпрос на медийна политика.

9. За повече информация на феновете, остави акаунт в соц. мрежи или дай линк към твоя песен:)
http://www.myspace.com/browndrum
http://www.facebook.com/?ref=home#!/profile.php?id=1340194502



Снимки - личен архив - Николай Данев

Няма коментари: