петък, 10 декември 2010 г.

"Music quiz" - бр. 4 - Венци Велев - Вайчо

Той се занимава с музика от ранна детска възраст. Той има над 15 китари. Свирил е на една сцена с Елица Тодорова, Тони, Явор Захариев от Gravity Co., група „Силует”, Тони и Дани Грейбс и др. Той е любител на jazz, funk, rock'n'roll. Той е част от БГ групата ”Free Will Society”. Той е Венцислав Велев – Вайчо.
      1. Опиши се с три думи/предмета по твой избор?
    Вайчо: Вулкан, куб, палма. 

2. Какво те накара да започнеш, да се занимаваш с музика?
    Вайчо: Обичах музика. Всичко започна слушайки повечето популярни рок групи от края на седемдесетте и осемдесетте години на миналия век. На 12-13 годишна възраст хванах китарата  за първи път с идеята, че искам да се науча да свиря песните на любимите си банди. Никога не съм се и надявал,  че това ще продължи и до днес. Не възприемам себе си като професионален музикант, защото не правя пари от това, а просто се забавлявам и изразявам себе си, но чрез професионално отношение, тоест искам да дам най -доброто, от знанията и възможностите, които имам:)))

       3. Имаш ли си любима китара? Коя и с какво я свързваш?

 Вайчо:  Благодаря за този въпрос:))) Да, имам си!!! През годините смених най - различни инструменти от нисък, среден и висок клас и всеки един от тях си имаше свой "живот", но винаги има един който като, че ли ти дава повече, усещаш го по-близък, изразяваш себе си по-добре, фразата ти се променя и куп други възприятия, които те карат да искаш да свириш повече с него.
 Разбира се, харесвам всичките си китари, но усещането, което имам, когато свиря с Fender Stratocaster Custom Shop се доближава до всичко това, което описах. Не искам да звучи като реклама, тъй като никой не плаща за това, просто на мен ми допада и мисля, че е моят инструмент, чувствам го по-универсален от другите и звукът е брилянтен.
От няколко дни имам ново попълнение в колекцията и това е Paul Reed Smith (PRS McCarty), инструмент който е не по-малко прекрасен от Fender-a, но все още се опознаваме и напасваме един към друг.
4. Трудно ли е да пробиеш с музика у нас?
           Вайчо:  Според мен е трудно да пробиеш с каквото и да е в БГ, без да направиш някакъв компромис. Всички виждаме кои са на пазара и начина по който са там. Ако това е цената, thank's, но искам да съм известен само в моя вход:))))))) Като се замисля, аз съм си известен в моя вход:))) ха-ха-ха:)))
Сега сериозно, хубавата музика, рано или късно си намира своя път до хората. Просто твори!!!

5. Какво или кой те вдъхновява?
    Вайчо: Нещата, които ме вдъхновяват са все по-малко, искам да виждам повече усмивки  задоволени емоционално и духовно извисени хора, търсещи мира и доброто. Ето това би ме вдъхновило повече.

6. Представяш ли си живота без музика? Какъв би бил той? 
    Вайчо: Дори не мога да го допусна в ума си. Това е като тяло без душа... един Франкенщайн. Звучи тъжно.

      7. Какво те радва? А какво те натъжава?
         Вайчо:  Радват ме всички красиви моменти, които мога да споделя с близки и приятели, а ме натъжава отношението, което виждам да имат хората един към друг, ако всеки се замисляше да върши това, което не иска на него да сторят, колко ли хубав щеше да е светът :)))

8. Защо избра да останеш в България и да твориш тук?
Вайчо: Не мога да кажа, че съм избрал да съм в БГ... за сега съм тук и творя тук, но то е за всички. 

9. Какво би казал на млади хора, които искат да се занимават с музика, но не виждат реализация у нас? 
Вайчо: Следвайте мечтите и сърцето си, а тях има Кой да ги води:))) 

10. За повече информация на феновете, остави акаунт в соц. мрежи /myspace, twitter, facebook/ или дай линк към някоя твоя песен ;)

Enjoy!!! :)))
http://www.facebook.com/people/Ventsy-Vellev-Vaicho/1595266595





Снимки - личен архив - Вайчо

4 коментара:

Младен Костов каза...

Много свежа статия! :) С голям кеф я четох! :) Вайчо, мерси, че сподели братле!
Дети, мерси за инициативата и за готините въпроси! :)

yoterkata каза...

Радвам се, че ти е харесала! :)

Анонимен каза...

Браво, за интервюто! Вайчо, давай все така напред, приятелю. :) Ти си моята гордост! :) До скоро свирене! :))
~тошето

Unknown каза...

хубав блог,мненията на Вайчо по въпросите са куршум в десетката...:):)и много ми хареса насърчението:да продължиш да твориш и да имаш своите мечти,но да не забравяш,че има само Един който ги води!!!!Блгодарско...:)

Жоро.Сл.,варна