четвъртък, 14 юли 2011 г.

"ART Quiz" - бр. 2 - Валди Събев

Той започва да свири на пиано на шест години, когато става на 17 обаче напуска училище, за да се концентрира изцяло върху музиката. Живее и твори в ЮАР вече повече от 15 години. Миналата година излезе албумът му “Impressions Volume One”, след месец ще е готово и второто му издание. Филмовият директор Sky Christopherson избира парчето му „Beatific Vision“ за филма “The Greater Meaning of Water”. Известната компания Sony и The National Georgaphic Chanel също са му почитатели. Той е композиторът Валди Събев.
1. Как би определил музиката, която правиш? Какъв жанр обичаш да слушаш у вас или в колата?
Валди:
Главно правя чил аут и хаус музика, но вкарвам елементи от различни стилове и жанрове. Винаги се стремя моите парчета да звучат различни и интересни. Голям фен съм на пиано и цигулги и много обичам да си играя с тях върху електронните ми звуци. Вкъщи си слушам хаус най-много и весели, свежи парчета, които ме карат да се чувствам супер готино.

2. Какво е за теб музиката?

Валди:
Музиката е живота ми. Изцяло и напълно съм се отдал на нея. Всичките ми мисли, мечти и чувства плуват в музика постоянно. Музиката е много силно нещо и има огромно влияние върху слушателят. Тя или помага на човек или му вреди. Поради тази причина аз съм много внимателен с моите композиции, защото аз искам моите парчета да помагат на хората и да повдигат душата като цяло. Да зареждам слушателят с чувства за надежда, мотивация, щастие, любов и спокойствие.

3. Как и
и защо избра да композираш? Не е ли по-лесно и модерно да си просто музикант?
Валди:
Аз никога не съм се водел от каквото е модерно. Винаги съм следвал сърцето си и съм бил верен на себе си. Избрах композирането на музика, защото ми е най-интересно и е най-сложното от всичките музикални професии. Аз много обичам сложните неща и ми харесва да си напрягам мозъка. Ако нещо е лесно за мене, губя интерес към него. От малък чета дълбоки философски книги и се опитвам да разгадая мистериите на живота. Ние хората като цяло сме способни на много и сме дарени с невероятно силни мозъци, които трябва да се напрягат, за да стават по-умни. Композирането на музика изисква доста мислене и самият процес на създаването на едно парче е много интересен. Как една идея се превръща във вдъхновение и оттам започват да се изграждат и сливат мелодийте и различните инструменти и звуци. Накрая, когато парчето е готово и го слушам се чудя откъде дойде и кой го създаде, защото аз лично не знам как стана всичко. Много е странно и супер готино.

 4. Клиповете ти също са изключително професионални и тематични. По какъв начин правиш дадено парче? Първо създаваш мелодията, след това видеото или двете неща едновременно?
Валди:
За клипчетата мисля най-накрая. Винаги работя с много талантливи хора, в които имам доверие и им давам свобода да си играят с идеи. Аз лично съм фен на по-семпъл клипчета. Натурални и красиви. Без специални ефекти, луди костюми или много обработване. Не искам видеото да отиде на първи план и да отнеме вниманието от музиката. Клипът подкрепя парчето, а не обратното.

5.
Живял си дълго време извън България. Мислил ли си да заснемеш нещо у нас? Какво и къде?

Валди:
Да, още този месец планирам да заснема първият ми клип в България. Страшно е красиво тук и нямам търпение да започнем работа по този проект. Парчето се казва ‘Here With Me’ и е лятно хаусче. Много е свежо, весело и чувствително и супер релаксиращо, но същевременно те зарежда с позитивна енергия. Още обмисляме идеи и места за клипа.

6.
Имаш ли екип, с който работиш - фотографи, оператори, модели, изпълнители?

Валди:
По музиката си работя изцяло сам. Когато ми трябва вокал за някое парче използвам семпълс или контактувам с някоя певица. Брат ми Георги Събев е изключително талантлив фотограф и график-дизайнер и той ми прави снимките и кориците на албумите. За клипчетата работя с различни екипи от Гърция, Румъния, ЮАР, Америка и сега в България ще работя с талантливият Добромир Николов за първият ми клип тук.
7. Каква е „формулата на успеха”, за да стане една песен хит, според теб?
Валди:
Нямам представа каква е формулата за хит парче. Аз никога не пиша музика с идеята тя да стане хит или супер популярна. Правя музика заради любовта ми към изкуството и красотата на самият процес на композиране и никога не използвам формула. Всяко второ парче от мен е създадено по нов и различен начин и го чувствам силно да излиза дълбоко от душата ми. Няма формула за този процес.

8.
Нашите съседи от Румъния имат много групи, певци и диджеи, които са световноизвестни. Какво ни липсва на нас, за да достигнем тяхното ниво?

Валди:
Румънците много добре се представят на световната сцена и аз съм им супер фен. Те намериха себе си и сега цял свят им се наслаждава. При нас имаме страшно добри диджеи и продуценти на световно ниво. Трябва ни още малко време, за да си намерим и нашето място в света. Имаме много талант и способности, за да представим всички сектори на културата и изкуството. Много се гордея, че съм Българин и винаги навсякъде по света, когато давам интервюта или се представям, аз гордо заявявам, че съм от България.

9. Интересен е факта, че отказваш да пускаш музика на живо. Защо?
Валди:
Почти всеки втори ден получавам покани да свиря на живо по фестивали и партита и аз всеки път отказвам. По принцип аз чувствам моята музика като нещо много интимно, което трябва да се изпита, когато човек е сам с нея за да възприеме смисълът й. Редовно получавам писма от хора, които ми казват, че моята музика им е помогнала в най-трудните моменти от живота и че им е дала надежда и сила. Това за мене е най-голямата награда и истинският смисъл на музиката ми. Тя е като тайно писмо от мен до слушaтелят, в което си споделяме дълбоките си чувства и се свързваме духовно и емоционално. На партита и концерти е супер купон, но тази дълбока и индивидуална връзка се губи.

10.
Миналата година издаде първият си албум. Скоро ще издадеш и вторият си проект. Разкажи ни малко повече за тях. Какви са приликите и разликите между двата?
Валди:
Първото ми албумче Impressions Volume One’ излезе на световният пазар на 22 Февруари 2010. То е изцяло чил аут и има 13 парчета. Много се гордея с този албум и всяко едно парче е пълно с позитивна енергия и сила за живот. Албумът стана популярен в Америка, където доста филмови режисьори, продуценти и компании избраха парчета от него за техните проекти. Вторият ми албум Impressions Volume Two’ излиза на 26 Август. Той е доста по-различен от първият и е леко по-дълбок като емоция. Написах го изцяло в България в новото ми студио и чувствам, че доста пораснах като артист с този албум. Научих много за себе си докато работих по него и съм много доволен как се получи целият албум.

11.
Ти си пример за човек, който е излязъл отвъд пределите на Родината си и се бори в името на каузата, която защитава. Какво би казал на млади таланти, които считат, че без връзки и пари трудно се „пробива” в днешно време?

Валди:
Много млади хора мислят, че без връзки и много пари от България няма начин да успееш на световната сцена, което е много много грешно. Мисля, че този начин на мислене идва от чувство на несигурност в собствените си способности и оттам човек търси оправдание в безпаричието или държавата. Ако наистина вярваш в себе си и в това, което правиш никой и никога не може да те спре. Трябва много силна вяра и много труд. Силен и позитивен манталитет, фокосиран изцяло вьрху целта ти, а не върху препрядствията.

За повече информация за феновете, остави линк към твои песни или акаунт в соц. мрежи.
Валди:
Всеки, които иска да се свърже с мен може да ме намери във феисбук: http://www.facebook.com/vladdimitrov или на моят официален YouTube канал: http://www.youtube.com/user/ValdiSabevMusic.


Снимки - личен архив - Валди Събев


Няма коментари: