понеделник, 3 януари 2011 г.

"Music quiz" - бр. 8 - Радослав Славчев от "High Time"


Той е е един от най-талантливите музиканти на последното десетилетие. На 10 години започва да свири на класическа китара, а на 14 годишна възраст започва да се занимава сериозно с бас китара. Първата група, с която свири е “Ahead”. Свирил е още с групите - Studio X, Мастило, Safo, Балкански коне, Шаказулу оркестра. Записвал е и е работил с имена като: Васил Найденов, Стоян  Роянов - Ya-Ya, Сецилия Лонг (USA), Deep Zone, Спенс, Братя Мангасарян, Валя Балканска, Иво Папазов - Ибряма. В момента свири в “High Time” - alternative jazz трио с неговите приятели Тони Рикев и Ники Данев. Работи и с певицата Тони и групите "Balkan Hourses", "Point of view".  Заедно с брат му Александър Славчев и  Богомил Eнчев създават групата "Poppers" и последния им проект Stevie Wonder Tribute".  Той е музиканта Радослав Славчев. 

1. Опиши се с три думи/предмета по твой избор?
    Радо: Интуитивен, Балансиран, Щастлив.

2. Как и кога започна да се занимаваш с музика?
    Радо: Когато бях на 9 години, в час по музика започнах да измислям мелодии към текстовете от учебника, след което ги изпявах вярно. Учителят ми по музика се свърза с майка ми и я посъветва да ми купи някакъв инструмент, така заедно решихме да е китара и започнах уроци. Увлечението беше толкова голямо, че след 4 години вече бях в музикалното училище, без дори да го очаквам.

3. Трудно ли се „пробива” с музика у нас? С какви трудности се сблъска ти?
    Радо: Това да "пробиеш" в България е относително понятие. Има много примери за това как някои хора имат достатъчно пари и много свободно време решават, че това е достатъчно, за да са певци, плащтат си за песни и клипове, а дори не знаят къде се намира "до" на пианото. Те никога няма да имат истински фенове, те лъжат само себе си. Тъжно е, че в България, повечето хора биха напълнили стадион заради травестит с катинарче и шкембе, който ражда на сцената (най -вероятно кафяво бебе), отколкото да си купят един албум на Michael Jackson или Stevie Wonder. Tова говори за ниска култура и за едно много ниско ниво на съзнание. 
Най-трудното е да се опитваме, да променим посредственото мислене на хората и да не се отказваме. Точно обратното на това, което медиите се опитват да направят. Тези, които оценяват стойностната музика са малко, но са истински. Ние правим така, че те да стават повече и повече. Това става като не правим компромиси с музиката, която обичаме. Тя има по- дълбок смисъл и послание от това да изкараме пари. Не мога да разбера защо някои хора губят целия си живот, за да разберат, че парите не могат да ги направят щастливи.

4. Какво или кой те вдъхновява?
    Радо: Вдъхновава ме всичко красиво..Едно красиво цвете, слънцето, морето, звездите…те ни влияят през целия ни живот, защтото ние сме едно цяло.
5. Чувстваш ли се звезда? Защо?
     Радо: Не, чувствам се човек, като всички останали. Звездите са на небето.

6. Кога си по-творчески настроен да създаваш – в повече тъжни или радостни моменти?
     Радо: Когато съм щастлив, имам много добри идеи. Музиката, която излиза от мен, почти винаги е позитивна и свежа, защото аз  съм такъв човек. Начина, по които свиря, показва характера и душата ми. Хората  го усещат и разбират и това е най-важното.
7. Защо избра да останеш и да твориш в България?
    Радо: Имах възможност да пътувам и бях на много места в Европа, най-дългото ми отсъствие беше за 3 месеца и разбрах, че адски много ми липсват хората в България. Тук мога да свиря, с едни от най-добрите музиканти, с хората които обичам. Бих се радвал да пътувам, да свиря на различни сцени по света и съм сигурен, че това ще стане. 
Скоро имах удоволствието да се запозная и да свиря с уникални музиканти от New York, които имаха концерт в София и искат да дойдат пак. Така се раждат хубавите идеи. Има и още нещо, едни от най-красивите жени, които съм виждал са българките. Може би компенсират заради мъжете :)

8.Какво е за теб музиката...?
   Радо: Музиката е любов и светлина. Музиката може да обедини и най-различните хора. Тя премахва всички граници.
9.Имат ли шанс младите хора, да се реализират у нас, според теб? Какво би ги посъветвал?
   Радо: Разбира се, в България всичко става бавно и трудно, но ако един човек е талантлив, упорит, търпелив и дава много от себе си, света му отвръща по същия начин. Истинския музикант вярва в себе си, защото е себе си.

10. За повече информация на феновете : 
На 17 февруари очаквайте Stevie Wonder Tribute" в Sofia Live Club. 
 
Това са и профилите на Радослав Славчев в социалните мрежи:
http://www.facebook.com/radoslav.slavchev 

Ето и два линка към парчета на Радослав Славчев:
http://www.youtube.com/watch?v=uCdI_E6lX04 
http://www.youtube.com/watch?v=Uz6lUEFK3QQ 



Снимки - личен архив - Радо

1 коментар:

PM каза...

Rado naistina e primer za preuspql ne samo muzikant no i chovek na izkustvoto v Bulgaria ! Negovata cel e razvitie,muzika,praktika i pak razvitie.. Radvam se,che go poznavam,zashtoto toi i horata kato nego davat stimul na mladite muzikanti,a i ne samo da ne se otkazvat ot izkustvoto,da ne zaminavat v chujbina za dulgo vreme i s udovolstvie da poseshtavat clubovete..
Pozdravi i vse po golemi uspehi,v koeto ne se sumnqvam !