понеделник, 17 януари 2011 г.

"Music quiz" - бр.9 - Тони Рикев от "Tri O Five" / "High Time"

Той е започнал на 4 години да ходи на уроци по пиано. По-късно се ориентира към китарата. Завършил е магистратура в НМА "Проф. Панчо Владигеров”, специалност „Поп и джаз китара”. Една от първите банди, с които става популярен е „Ahead”. В момента свири във фънки групата “Tri O Five”. Той е част и от джаз триото “High Time”, където работи с неговите приятели Радослав Славчев и Николай Данев. Той участва в проекти с музиканти като Живко Петров, Белослава, Мария Илиева, Любо, Миро, Тони и др. Той е музиканта Антони Рикев - WahTony.
1. Опиши се с три думи/предмета по твой избор?
WahTony: Антони Руменов Рикев :))

2. Какво/кой те вдъхновява?
WahTony: Живота. Това, че всички мърдаме на някъде и в резултат на това живеем по този начин.

3. Лесно ли се композира една песен?

WahTony: Понякога е много лесно – понякога не. Зависи от състоянието и това дали ми харесва идеята.

4. Имаш ли любима китара? Акустична или бас? Защо?

WahTony: Нямам любима китара, но им посвещавам нужната енергия, за да ми отвръщат и те със същото.

5. Трудно ли е да "пробиеш" с музика у нас?

WahTony: Бих казал, че е невъзможно, ако нямаш добър пластичен хирург и приятел, който да стои зад теб и пред понякога е по-лесно да "пробиеш" :)))


6. Чувстваш ли се звезда? :))
WahTony: Определено не.... Мисля, че звездите са на небето :))

7. Представяш ли си живота без музика?
WahTony: Трудно ми е....


8. Освен, че свириш, също миксираш разни парчета. Какви са приликите и разликите? Харесва ли ти да се изявяваш и като DJ?

WahTony: Аз всъщност най-много се чувствам като музикант, не като определен инструменталист....
Пускането на музика го приемам като стилово обогатяване за мен и хората, които слушат музиката по сходен начин на моя.


9. Защо избра да останеш в България и да се твориш тук?
WahTony: Това ми е най-големия проблем (смее се). И аз не знам, ако трябва да съм честен. Мисля си обаче, че от няколко години света много се глобализира и няма пречка за нищо.

10. Работил си с много известни изпълнители. Има ли някой, който те е впечатлил по особен начин? Да те е стимулирал, да даваш всичко от себе си, да бъдеш като него - даже да го задминеш?

WahTony: С всеки има приоритет за неща, които могат да се извлекат, но за момента не съм спрял да работя с Белослава и Живко Петров, от които продължавам да се инспирирам.

11.Какво би казал на млади хора, които искат да се занимават с музика, но не виждат реализация у нас?

WahTony: Да не спират, да го правят. Не всичко е България.
Музиката е много повече от мястото, където живееш :))

За повече информация на феновете:

http://www.myspace.com/wahtony





Снимки - личен архив - WahTony

Няма коментари: