сряда, 16 март 2011 г.

"Music quiz" - бр. 16 - Мишо от "Аявис"

Той е журналист по професия, но от няколко години се занимава активно и с музика. Пише текстовете и част от аранжиментите на песните на бандата, с която свири в момента. Той е един от основателите на младата рокендрол група "Аявис" (на английски език "Ajabez"). Той е музиканта Михаил Стефанов - Мишо.
1. Опиши се с три думи или предмета по твой избор?
Мишо: Акустична китара, спагети и овчарски кучета :)))

2. Какво е за теб музиката....?
Мишо: О, не знам дали има неклиширан отговор на този въпрос. Но от всички клишета по темата, любимото ми е: "Музиката е ключ към вратата на небето.."

3. Трудно ли се „пробива” с музика у нас?

Мишо: Зависи какво искаш да пробиеш... Дупка в джоба си е почти сигурно, че ще си пробиеш, ако решиш да изкарваш хляба си с музика, а в плановете ти не влизат чалга или пеене по опушени кръчми.

4. Защо избра да твориш в България?

Мишо: Нямах много избор - тук съм се родил все пак :) А това с творенето - то просто се случи, не съм го обмислял и планирал, камо ли да се опитвам да творя някъде другаде. Ако някой ден живея извън България, сигурно и там ще творя...
5. Какво или кой те вдъхновява?
Мишо: Вдъхновява ме основно вярата ми - имам един любим стих от библейската книга Псалми, който гласи: "Певците и музикантите ще казват: Всички мои извори са в Теб". Смятам, че вярата и Бог са неизчерпаеми източници на вдъхновение - а като добавиш към тях добрите приятели, трудните моменти, възхищението в погледа на дъщеря си, изгревите над Камен бряг, музиката на няколко много добри музиканти и сметановия сладолед... Имаш вдъхновение за няколко живота.

6. На какъв език е по-лесно да се пише текст на песен - на български или на английски? Защо?
Мишо: На мен лично ми е по-лесно да пиша на английски. Мисля, че зависи от стила музика, който правиш. Когато пиша на български, нещата ми стават по-поетични, по-лирични - някак не се връзват с модерен рок, поне при мен.

7. За какво мечтаеш?
Мишо: Мечтая много. Няма да ни стигне мястото...

8. Какво би посъветвал/а млади таланти, които се борят някой да ги забележи?

Мишо: Скъпи млади таланти, най-сигурният начин някой да ви забележи е да спрете да се борите някой да ви забележи. Както пише и един мой любим писател К.С.Луис:

"Никога в изкуството някой, който се опитва да бъде оригинален, няма да бъде истински оригинален. Ако просто се опитваш да казваш истината, без да ти пука дали някой преди теб я е казвал, е сигурно, че в девет от десет пъти ще станеш оригинален без дори да забележиш."

9. За повече информация на феновете, остави акаунт в соц. мрежи /myspace, twitter, facebook/ или дай линк към някое твое авторско парче ;)
Мишо: Музиката и това, което правя, можете да видите на http://ajabez.com/




Снимки - личен архив - Михаил Стефанов


Няма коментари: