сряда, 6 април 2011 г.

"Music quiz" - бр. 18 - Тони Златанов

Той се занимава с музика от ранна детска възраст. Започва с уроци по китара, но едва преди пет години осъзнава, че пианото е неговата страст. Учи джаз пиано в НБУ. Той е един от основателите на джаз триото "The GOLDEN Project". Свири и пее в бандата "Alex&4GIVE", която наскоро издаде първият си сингъл "Сутрин". Той работи с музиканти като Ачо Заберски, Камелия Воче, Поли Генова, Веси Бонева и други. Той е музиканта - Тони Златанов (Tony Golden).
1. Кога осъзна, че музиката е твоята стихия?
Тони: Това е много интересен въпрос. Още от дете се занимавам с музика и 15 години съм бил в китарен оркестър, но в дванадесети клас разбрах, че музиката е моята стихия. Това беше (и все още е) единственото нещо, което ме завладяваше и ми връщаше обратно. Музиката е винаги там за всеки, който я потърси.

2. Свириш на пиано. Как и с какво те привлече този инструмент?
Тони: Интересно е, че винаги съм харесвал китарата като инстумент, но се влюбих в пианото чак, когато станах на деветнадесет. Реално свиря на пиано от пет години, а не от пет годишен, както повечето музиканти. В пианото намерих много неща, които не съм видял и не знаех. Драстичното или по-точно просветлението, което получих беше осъзнаването и овладяването на един тотално различен инструмент спрямо разбиранията ми от дърпане на струни и свирене с перце. Просто беше различно. И това допринесе за купища други неща, които ми помогнаха да осъзная или по-конкретно да погледна нещата от друга гледна точка.

3. Композираш много от песните си. Какво те вдъхновява?
Тони: Често съм срещал и чел доста изказвания относно емоциите и начина на композиране и творене. Това, което ме вдъхновява е начина ми на живот, обстоятелствата, в които се намирам и може би тази трудна страна, в която трябва да се бориш, за да достигнеш всичко онова, което може би някога си искал или все още искаш. И колкото и да обикалям света, осъзнавам, че наистина се чувствам добре точно тук! Друга силна мотивация е работата. Аз мисля, че за изкуството няма ден или нощ, както и почивка или умора. Когато седнеш и имаш достатъчно натрупан опит, за да изразиш някакво вид чувство, емоция, интерпретация на това, което си представяш за светът около теб или това как мислиш - мисля, че винаги ще има изразно средство. Може да е четка, клавиш, дървена пръчка или наскоро нещо, което ме впечетли - в Ню Йоркското метро видях един възрастен човек, който свиреше на трион с лък за цигулка и звучеше много атрактивно и различно.

4. Кога твориш по-ефективно в по-веселите или тъжни моменти?
Тони: Настроенията са винаги различни. Не мога да определя дали съм по-ефективен, когато съм тъжен или весел. Имам композиции и песни, които съм писал в тъжно състояние, но са били много по-весели в изпълнението им и са допринесли тотално друго настроение, като романтика, носталгия или щастие.
5. Как съчетаваш свиренето с пеенето? Не е ли много трудно да балансираш двете неща едновременно?
Тони: И този въпрос мисля, че е доста интересен. Аз често общувам с певци, певици и хора, които се занимават професионално с това. Аз не пледирам, че съм певец. Това, което ме кара да пея е музиката в мен. Аз съм на мнение, че когато човек слуша вътрешният си глас, дори и да сбърка винаги ще разбере, че поне се е опитал. Така имаш възможността да се опознаеш и да разбереш нещо повече за себе си. За мен лично не е трудно, тъй като от малък свиря на барабани, а това е чисто мозъчна дейност или тренировка. Да разделиш ръка с крак или глас с пиано... На мен лично ми е лесно, но познавам хора, които изпитват трудност с това. Просто приемам факта, че го имам за даденост и го правя или не даденост, но дарба. :)

6. Има ли такова понятие като "успял музикант" и какво се крие зад него?
Тони: Аз не мога да разделя музикант от нормално работещ човек. Ако музиката ти е хоби и обичаш да се забавляваш и да ти доставя някакъв вид удоволствие-супер. Ако е просто една работа без удоволствие, то аз не виждам разлика от това да работя в офис, да пиша по цял ден на компютър и да не съм удовлетворен от това. Успял за мен означава, да достигнеш нещото в живота си, което те зарежда с позитивна енергия, дава ти стимул да правиш добро и това добро да го дадеш на другите, за да правят те добро.. и така до безкрай. Но за да не звучи банално с думичката "добро", всеки може сам да я смени с провокация, помощ, подкрепа, изслушване и т.н. Аз познавам успели хора и дори музиканти. Много ми е било смешно винаги, като се изразят някои хора с израза: "Музикант къща не храни". Ако си добър в това, което правиш, то няма как да не си печеливш. За хората, които работят силно и са добри в това което правят, успеха идва и е важно как съумява човек да го съхрани, защото дори и в България ми е направило доста силно впечетление, как хора се издигат и поради незнанието от това, което правят, допускат да бъдат забравени, дори и да имат потенциал или качества за повече. Но определено има успели музиканти или по-точно хора, които знаят и виждат какво могат да постигнат с това, което имат.
7. Българските медии промотират ли достатъчно родните ни изпълнители и групи? Какво е твоето наблюдение?
Тони: Лично мисля, че в България можеш много по-лесно да достигнеш този кръг от медии, телевизии, отколкото другаде навън. И простата причина е, че сме малка страна и това е донякъде хубаво. Но мисля, че се подпомага- да. Дори наскоро бях в сутрешен блок в една от ефирните ни национални телевизии.

8. Чалга културата е завладяла масово младите хора у нас. По какъв начин би се променило това, според теб?
Тони: Аз лично не мога да кажа, че чалга музиката е лоша. Както има ужасен джаз, така и има страхотна чалга. Това е стил музика и мисля, че трябва да уважаваме колегите ни и това, което правят. Проблемът според мен не е в чалга музиката, а многото болни хора и души, които не знаят как да изразят себе си, как да овладеят това, в което се намират. Не знаят как да излекуват онова, което ги е наранило, заобиколени от толкова много злоба и завист. Мисля, че не чалга музиката трябва да се промени, а младите хора. Всеки трябва да започне да се вглежда повече в себе си, да преоткрие това което е, а не да се води по това, което е "модно" или "гъзарско". Напоследък ми прави впечетление, че все повече и повече се срещам хора, които имат всякакви и различни проблеми. Но не е ли това животът да преодоляваме тези неща, да разграничим, това което имаме и това което искаме и да дадем най-доброто от себе си, за да направим този до нас по-добър?

9. Защо си избрал да останеш и да твориш в България? Имал си възможност за реализация извън страната?
Тони: Ха, да.. защо ли? И аз съм се чудил. Още от малък съм имал възможност да променя много неща, които са били около мен, но реално си зададох въпроса: "Защо съм роден тук? В България? Защо не в Иран, или Франция например?". Всеки е поставен на времето си спрямо мястото си, за да се опита да промени нещо около себе си и да разбере дали може да се справи с него? Трудно е.. Колкото повече пътувах, осъзнавах, че просто не виждам друго място (поне досега), в което да намеря себе си, така както съм намерил себе си тук. Преди около година създадох първият си проект и го нарекох "The GOLDEN Project" и причината, поради която поставих това за име, не беше, че въпреки фамилното ми име е Златанов и идва от злато, а именно това, че исках да направя нещо различно правено досега. Идеята и мотото на триото ни, което е в състав Емил Пехливанов (барабани) и Митко Шанов (бас) е да създадем нещо, което като чуеш като слушател, не да те впечетли до такава степен и да си кажеш: "Леле тези са много добри" или "Леле, тези свирят ужасно", а да те накара да се замислиш за начина ти на живот, или с две думи... ако ти е тъжно или скучно, не се чувстваш добре или пък си в супер настроение.. да се зарадваш на това, което правим и ние да сме допринесли за това. И ако има и един човек, на който сме помогнали с творчеството ни- може би затова съм в България.
10. Над какво работиш в момента?
Тони: В момента работя върху много проекти и в личен и в професионален аспект. Реализирам скоро първият си сингъл, които е изцяло моя продукция и същевременно работя върху още много други неща, но предполагам ще е по-интересно да ги видим всичките на живо. Социалните мрежи ще издадат кога и къде.

За информация на феновете остави линк към твой сайт или авторско парче :)
Тони:
Това е кратко демо за предстоящият ми сингъл: "I need you" :)
http://soundcloud.com/tonyzlatanov/ineedyou



Снимки - личен архив - Тони Златанов

2 коментара:

Анонимен каза...

Toni, chakame s neturpenie novia singul!uspeh!

Анонимен каза...

Uspeh Tony!