сряда, 20 април 2011 г.

"Music quiz" - бр.19 - Краси Тодоров от D2

Той не е „Ледено момче”, нито е живял преди ”Сто години”. Освен с популярната рок банда D2, той свири и с певицата Тони, както и в наскоро създалите се формации “Rubikub” и „Poppers”. Той е написал музиката и аранжиментите на едни от най-обичаните български песни: Любо – "На края на света" и "Забранена любов", група 032 – "Дай ми знак" и "До мен", Рут Колева – "Sunshine". Kомпозирал е музиката към постановката „Тримата мускетари”, също така пише музика за много филми и реклами. Той е музикантът Краси Тодоров.
1. Опиши се с три думи / предмета по твой избор?
Краси: Спокойствие, адреналин, любов.

2. Как и кога започна да се занимаваш с музика?

Краси: В предучилищна възраст започнах със солфеж, в първи клас започнах да свиря на цигулка, а в осми на пиано. Живеехме срещу музикалната школа в Лом, брат ми свиреше на цигулка и родителите ми ме записаха и мен. Любовта към музиката и осъзнаването й дойде по-късно.

3. Трудно ли се „пробива” с музика у нас?

Краси: Музиката според мен не е нещо, с което трябва да се "пробива". Твориш, развиваш се, стремиш се всеки ден да научаваш нещо ново, отдаваш се и когато си готов и попаднеш на точното място, в точният момент, нещата се случват. Всичко друго е просто стремеж да те дават по телевизията.

4. Какво те вдъхновява?

Краси: Най-различни неща и ситуации. Обикновено идеите ми идват, когато съм добре отпочинал и с освободено съзнание - след като съм карал цял ден мотор, сноуборд или си почивам на морето. Сутрин докато пия кафе или чай и в главата ми не са нахлули още хиляди мисли. :)
5. Чувстваш ли се звезда? Защо?

Краси: Не и никога не съм се чувствал като такъв. Признавам си, че в началото с D2 ме е гъделичкало самочувствието от вниманието на хората, но това отмина отдавна. Не че в момента не ми е приятно някой човек да ми каже, че харесва песен, която съм написал. Това обаче не е цел, която да ме кара да творя.

6. Композира една много истинска и красива песен за твой приятел, загинал при нещастен случай. Кога си по-творчески настроен да създаваш – в повече тъжни или радостни моменти?

Краси: Песента е най-личното нещо, което съм правил и най-истинското. Чувството на удоволетворение, което изпитваш, когато правиш нещо 100% от сърцето си е несравнимо! Не съм се замислял кога съм по-творчески настроен - дали в тъжни или радостни моменти, но съм по-скоро радостен, отколкото тъжен човек.

7. Защо избра да останеш и да твориш в България?
Краси: В България е трудно, но смятам, че не е невъзможно да си успешен музикант и творец. Още по-малко, че вече почти не останаха граници в световен мащаб. Целта ми е да творя тук, а нещата ми да достигат максималко надалеч. Това не значи, че в даден момент няма да си сменя географското местоположение. Смятам, че човек трябва да е отворен да познава, приема и да се възползва от добрите възможности.

8. За какво мечтаеш?

Краси: Мечтая да съм щастлив, да съм винаги в хармония със себе си, да съм здрав, да продължавам да творя и нещата, които правя да достигат до сърцата на много хора, да имам винаги човек до себе си, когото да обичам, да създам много сплотено семейство, в което да цари любов и топлина и да имам достатъчно средства, да си позволявам да пътувам постоянно, да упражнявам хобитата си. Може би и да имам къща в планината или на морето без значение, само да има веранда и страхотна гледка. :)

9. Какво е за теб музиката...?

Kраси: Музиката е дар от Бога, универсален език, който говори със и на душата на човек, нещо, което може да те накара във всеки момент да се чувстваш по определен начин, да ти е като духовна храна и сила.

10. Имат ли шанс младите хора, да се реализират у нас, според теб? Какво би ги посъветвал?


Краси:  Имат. Много фактори зависят от самите тях. Трудно е, но не е невъзможно. На първо място трябва да повярват в себе си, да се развиват всеки ден, да се отдадат и най-важното да бъдат честни със себе си - да правят музика, която наистина обичат.
Музиката е носител на енергия и само, когато я правиш от сърце, тя достига до сърцата на хората. Само тогава има смисъл и само тогава българската музика ще се издигне на едно по-високо ниво.

За повече информация на феновете, тук можете да чуете авторски парчета на Краси:




Снимки - личен архив - Краси Тодоров

Няма коментари: